להזמנת הסדנה נא ליצור קשר דרך הטופס או בטלפון, 052-2226224

על ריצה בקור

החורף הישראלי בעיצומו. וככה זה אצלנו: ימים חמים ושרביים מתחלפים בימים קרים וגשומים.

אז מה עושים כשכל כך קר? איך יוצאים לרוץ? איך מצליחים להנות בריצה עם קור וגשם?

כמובן, מתלבשים היטב. וזה אומר:

  • חולצה טרמית (אם יש). מעליה חולצת ריצה ארוכה. ומעל מעיל גשם/רוח קל המתאים לתנאי מזג האויר וכמובן כזה המותאם לריצה.
  • מכנסיים ארוכים, לא 3/4! כאלה שמכסים גם את גיד אכילס. עדיף שיהיו עבים ומותאמים לחורף. ניתן כמובן בקור עז להוסיף גם מכנסיים טרמיים.
  • גרביים מותאמות לריצה. גם כאן ניתן לרוץ עם גרביים טרמיות.
  • כובע – חובה!
  • וכפפות.
  • למישקפופרים שביננו, אם צפוי גשם, מומלץ לרוץ עם כובע מצחיה מעל הכובע המחמם, או לחילופין להשאיר את המשקפיים בבית.

במידה ואין חולצה טרמית, לובשים שתי שכבות של חולצה ארוכה.

שחרור מפרקים עושים לפני שיוצאים בבית המחומם. אם מגיעים לתחילת הריצה באוטו, לובשים מעיל חם מעל כל השכבות שדיברנו עליהם ומדליקים מזגן… כדאי שהגוף יהיה חם לפני תחילת הריצה. אם מתחילים לרוץ מהבית ניתן לשקול מקלחת חמה.

לא לשכוח חימום בתחילת הריצה: הליכה מהירה ו/או ריצה קלה. בטמפרטורות נמוכות לוקח לגוף זמן רב יותר לחמם את עצמו כמובן, ולכן מומלץ להגיע לשלשב ה"אימון" (אינטרוולים, עליות, טמפו וכו') רק לאחר שהגוף חם ומוכן.

כאשר הגוף כבר חם תוך כדי הריצה, "מקלפים" את השכבות בהדרגה:

  • מתחילים בלהוריד את הכפפות ו/או את הכובע.
  • לפני שמורידים את המעיל, ניתן לפתוח מעט את הריץ'-רץ', ולתת לאויר הקר לקרר את הגוף. חשוב מאד לא להוריד בבת אחת את המעיל אם מזיעים, כי מכת הקור עשויה להחליש את המערכת החיסונית של הגוף.
  • בשלב מאוחר יותר ניתן להוריד את מעיל הגשם/רוח. מסובבים אותו כך שיהיה כחבל וקושרים מסביב למותן. כאן מרגישים את הייתרון במעיל קל.
  • ואם ממש מתחמם ויש מכנסיים עם ריץ'-רץ' בשוקיים, ניתן לפתוח אותו.
  • חושבים על החום של אוגוסט ונהנים מהקור!

בסיום הריצה, כמו תמיד, מבצעים מתיחות. מתיחות חשובות ביותר בייחוד בטמפרטורות נמוכות, אז הקור מכווץ את השרירים במהירות מה שעלול להוביל לכאבים מיותרים.

וגם עכשיו, בחורף הקר, לאחר אימון עצים במיוחד: ריצה ארוכה או אינטרוולים עצימים אני ממליצה מאד לסיים את האימון במקלחת קרה, לפחות על הרגליים. מקלחת קרה היא ערובה להתאוששות מהירה ויעילה.

והכי חשוב, להמשיך להתאמן. גם הקור, כמו כל אי-נעימות אחרת (או כמו שדני קורא לזה: productive discomfort), מלמד אותנו לרוץ נכון. אחד הדברים החשובים ביותר שלמדתי מריצה בקור היה להרגיע את הכתפיים. תרגלו זאת בריצה הבאה שלכם. תקשיבו היטב לכתפיים ולשכמות ושימו לב כמה מתח יש בהן תוך כדי ריצה בטמפרטורה נמוכה. עכשיו זה הזמן להשקיט!

וכאמור, להמשיך לרוץ ולהתאמן. ואם יש מטרה ספציפית, מה טוב.

להזמנת הסדנה נא ליצור קשר דרך הטופס או בטלפון, 052-2226224