Chi Running

מהי Chi Running ולמי היא מתאימה?

chirunningDanny

Chi Running היא לא רק שיטת ריצה חדשנית ומהפכנית, אלא זו תורה ודרך חיים שלמה, שונה, בריאה וטבעית יותר.
Chi Running מלמדת את הרצים להשתמש בשרירי הליבה ולא בשרירי הרגליים, בכוח המשיכה ולא בכוח השריר.
Chi Running משיגה שתי מטרות עיקריות: מונעת פציעות ומשמרת אנרגיה.
Chi Running מתאימה לכל מי שרוצה לרוץ נכון, כפי שהטבע התכוון – בצורה בריאה ולאורך זמן.
Chi Running מצוינת לרצים מתחילים, שרוצים להתחיל לרוץ כמו שצריך באמת.
Chi Running טובה במיוחד לרצים, שסבלו מפציעות שנבעו מריצה.
Chi Running מושלמת לרצים, הרוצים לשפר את ביצועי הריצה שלהם ושרוצים להרגיש טוב יותר במהלך ולאחר הריצה.
Chi Running אידאלית לאנשים, שרוצים לשנות את ההליכה והיציבה שלהם.

לסיכום – Chi Running פונה כמעט לכולם,
כי מי בעצם לא רוצה לדעת ללכת או לרוץ תוך שמירה על יציבה נכונה?

25 שנים של הצלחה
שיטת Chi Running פותחה ע"י דני דראייר (Danny Dreyer), אמריקאי ממוצא סיני-סקוטי, שהתאמן בריצה ובמקביל תרגל טאי צ'י במשך שנים. במהלך אימוני הריצה נפצע לא מעט ואז, לפני כעשרים וחמש שנה הבין דני, כי ניתן לשלב בין שתי אהבותיו – הריצה והטאי צ'י – ובתהליך הדרגתי ומתמשך, פיתח שיטה מהפכנית זו. שיטה מצליחה זו, שכבר מזמן הפכה לתורה שלמה, מתעדכנת ומשתפרת כל הזמן, הודות לניסיון הרב שמצטבר מצורת הלימוד שלה ומתוקף היותה שיטה דינמית. אין ספק שאיכות טכניקת הריצה של Chi Runner, טובה יותר היום, מזו שהייתה לפני שנה והיא תמשיך ותשתפר.

קצת מושגי יסוד
בשיטת Chi Running שתי מיומנויות בסיסיות, המהוות למעשה את הבסיס לתנועת ריצה נכונה ואותן חייבים לפתח:
alignment - העמדה נכונה של מנח הגוף.
relaxation - השקטה, או הרפיה של אברי הגוף שבתנועה.

שיטת Chi Running עושה שימוש מושכל בשני כוחות פיזיקליים, הפועלים על הגוף תוך כדי תנועה:
כוח המשיכה – הוא מחולל התנועה בשיטה זו ובו אנו משתמשים לקביעת מהירות הריצה ע"י הוצאת מרכז הכובד של הגוף ולא ע"י כוח השריר!
כוח המישור – בו אנו משתמשים כשצעדי הריצה "נפתחים" לאחור, כך אנו "זורמים" עם כוח זה ולא מתנגדים לו.

איך מתחילים לרוץ נכון?
שיטת Chi Running היא בעצם דרך חיים ולא רק שיטת ריצה. לכן, יישומה בחיי היום יום, הוא תהליך הדרגתי הדורש זמן, סבלנות ומחויבות לתהליך. תהליך, שמטרתו הסופית היא להביא את הגוף ליציבה נכונה יותר, תוך שינוי המנח שלו.

אל תשכחו - הרגלנו את גופנו, במשך שנים, להכיר "שפת תנועה" מסוימת ולכן, אין זה פשוט ללמדו "שפה חדשה". למזלנו, את טכניקת ייצוב הגוף ניתן לתרגל בכל רגע נתון בחיי היום יום ולא רק בזמן ריצה.

הצטרפו עוד היום אל רבבות רצי Chi Running ברחבי העולם,
הנהנים מריצה נטולת פציעות ומלאת אנרגיה במהלכה ולאחריה!

מידע נוסף על Chi Running ועל מפתח השיטה ניתן לקרוא באתר העולמי: http://www.chirunning.com