להזמנת הסדנה נא ליצור קשר דרך הטופס או בטלפון, 052-2226224

ליהי ליסר

"אומרים לנו שיש ריצה אחרת…"- אז אומרים?.. לאורך הטיילת לאחר פציעה ממושכת של חמישה חודשים בכף הרגל אני שרה ומזמזמת לעצמי. מה זו ריצה אחרת? ואיך כל זה קשור ל-Chi Running?

לאחר 5 חודשים שבהם נמנעתי מלרוץ בעקבות פציעה ברצועה הפלנטרית בכף הרגל, החלטתי לשוב למסלול בצורה "אחרת". מזה כחודש וחצי אני מבלה פעם בשבוע בחברת מיכל לאימון שכולו טכניקה צרופה. אני רצה, מתרגלת והיא מצלמת ומבארת. בזכות ההדרכה המעמיקה והרגישה שמיכל מגישה לי אני מבינה כמה גדול לפעמים הפער בין מה שאני חושבת שאני עושה כשאני רצה למה שבאמת קורה בפועל. "המצלמה לא משקרת" מיכל אומרת ואני לומדת לקבל את האמת, לשים לב ליציבה, לקצב, למה שגופי משדר לי מכף רגל ועד ראש.

Chi Running, כך אני לומדת כל פעם מחדש, זו לא רק שיטה, זו השקפה. זו דרך למידה שמציעה למתרגל לקחת את הזמן, להשתהות, ללמוד, להתבונן ולכבד את הקצב הטבעי שדרוש לשינוי. אני לוקחת מהתרגול עם מיכל הרבה מעבר לריצה את האפשרות לשים לב ליציבה שלי בהתנהלות היום יומית, בזמן ישיבה, נהיגה, בבית עם הילדים ובעבודה ובמובן הזה יש בלמידה הזו משהו שמיטיב איתי והופך לטבעי עם הזמן.

במהלך הריצה אני הרבה יותר מודעת ומרגישה שאני בשליטה טובה יותר על המתרחש וגם כשקשה לי יש לי מספיק כלים בארגז. הרבה פעמים תוך כדי שאני רצה אני נזכרת בדגשים מתוך צילומי הריצה ומתקנת ומשם מגיחה לה פתאום אנרגיה נסתרת. אין ספק שמדובר בתהליך למידה משמעותי ואני מודה על האפשרות לשאוב ממיכל מהידע והנסיון שהיא כל כך שמחה לחלוק ולשתף. אני יודעת שכל דגש ותרגיל מובאים מתוך הרבה חיפוש אישי שלה והידיעה שאני "בידיים טובות" נשארת איתי בתוך ומחוץ לריצה. עדיין לא חזרתי למרחקים מלאים, אבל אין ספק שלמדתי להנות מהדרך, מהבנייה ההדרגתית מהבסיס, מהתבוננות אחרת על הגוף שרץ ועל עצמי.

פברואר 2015

 

 

 

 

 

 

להזמנת הסדנה נא ליצור קשר דרך הטופס או בטלפון, 052-2226224